Corporate Social Responsibility – wprowadź swój biznes na nowy poziom

Społeczna Odpowiedzialność Biznesu to temat, który z roku na rok zyskuje coraz większą popularność.  Wiele firm decyduje się na wdrożenie założeń tej koncepcji w swojej strategii biznesowej.

CSR według normy ISO 26000 jest to „odpowiedzialność organizacji za wpływ jej decyzji i działań na społeczeństwo i środowisko, zapewniana przez etyczne i przejrzyste postępowanie”.

Odpowiedzialne postępowanie dotyczy w szczególności 4 obszarów:

  • Dąży do zrównoważonego rozwoju, ze szczególnym naciskiem na dobrobyt oraz zdrowie społeczeństwa;
  • Uwzględnia i realizuje oczekiwania i potrzeby interesariuszy;
  • Jest zgodne z prawem krajowym oraz normami międzynarodowymi;
  • Jest zintegrowane z działaniami firmy i prowadzi do wdrożenia odpowiednich rozwiązań

Wdrażając standardy CSR do organizacji, kluczowe jest zwiększenie inwestycji w zakresie:

  • Zasobów ludzki;
  • Ochrony środowiska;
  • Zdrowia fizycznego i psychicznego lokalnej społeczności;
  • Wsparcia organizacji trzeciego sektora.

Specjaliści HR zauważają, że firmy posiadające sprawnie funkcjonujący system procesów z zakresu CSR znacznie łatwiej pozyskują nie tylko klientów, ale również wyspecjalizowanych pracowników.

Jak wskazuje Michael Boham założyciel firmy Skillsize na łamach brytyjskiego portalu KindLink Global, aż 79% pracowników zadeklarowało gotowość do podjęcia pracy w firmach posiadających sprawnie działający system CSR. Szczególną uwagę zwracają oni na:

  • Różnorodność pracowników – pod względem nacji, wieku i płci
  • Dobrostan pracowników i przyjazne środowisko pracy
  • Wspieranie zrównoważonego rozwoju środowiska.

Jednocześnie specjalista podkreśla, iż: „wzmocnienie wysiłków w zakresie CSR staje się zatem kluczem do zachowania konkurencyjności, szczególnie w odpowiedzi na kryzys. Ta intensywna konkurencja i rola CSR w zmianie strategii rozwoju talentów będą oparte na promowaniu i wspieraniu tych trzech kluczowych tematów.”

Pozostaw komentarz